Chondromalacja rzepki – przyczyny, objawy, leczenie

Chondromalacja rzepki to termin znany osobom, które po aktywności fizycznej odczuwają silny ból kolana. Początkowo może on pojawiać się jedynie w czasie intensywnych ćwiczeń, jednak potem doskwiera nawet podczas codziennych czynności takich jak wchodzenie po schodach, sprzątanie czy zabawa z dziećmi.

Pojęcie chondromalacja oznacza uszkodzenie. W tym przypadku mowa o chrząstce znajdującej się pod rzepką. Nie ma znaczenia też czy przypadłość ta dotyczy ludzi młodszych, czy starszych. Cierpią na nią zarówno osoby bardzo aktywne fizycznie jak i te, które preferują bierny tryb życia. Brak ruchu, nadwaga i nieodpowiednia dieta przyczyniają się do rozwoju choroby i utrudniają wykonywanie codziennych czynności. Problem ten jest na tyle poważny, iż wymaga konsultacji w poradni ortopedycznej. Lekarz ocenia stadium choroby oraz kwalifikuje jej stan według czterech stadium. Stopień pierwszy i drugi nie wymaga leczenia operacyjnego. Opiera się na farmakologii oraz rehabilitacji. Inaczej jest kiedy lekarz zdiagnozuje trzeci lub czwarty stopień. Wtedy podjęcie  się leczenia operacyjnego może być jedyną szansą na wyleczenie.

Rehasport – postaw na odpowiednią diagnozę

Poradnia ortopedyczna Warszawa w Rehasport to miejsce, w którym pacjenci otrzymują kompleksową opiekę ze strony lekarza ortopedy współpracującego bezpośrednio z fizjoterapeutą. Zależy nam, aby uporać się z Państwa chorobą w możliwie najkrótszym czasie. Wiemy jednak, że szybko nie zawsze oznacza dobrze. Najważniejszym jest postawienie odpowiedniej diagnozy. Lekarz decyduje o rodzaju przeprowadzonych badań. Posiadamy sprzęt do wykonywania rezonansu magnetycznego oraz USG. Warszawa ma znakomitych specjalistów, dla których ortopedia jest szansą na przywracanie ludziom sprawności ruchowej. Znajdziecie ich Państwo w klinikach Rehasport. Zaraz po rozpoznaniu stadium choroby, rozpoczyna się leczenie farmakologiczne oraz ustalenie przebiegu rehabilitacji. W razie potrzeby wykonujemy operację, którą przeprowadzi doświadczony chirurg. Możemy obiecać, że trafiając do Rehasport, jesteście Państwo w najlepszych rękach.